هرگونه قدغن و منعی باید برای طفل بطور واضح و راست و درست تفسیر و تشریح گردد.
بچه بدون بازی خسته و عصبی می شود، از زندگی حظی نمی برد و در خاطرش اندوه و نگرانی بوجود میآید.
در اجتماعی که نفاق و ریا بر آن حاکم است گاهی راستی مانع کار راستگوست .
من معتقدم که محبت و معرفت اساس لازم حسن عمل است.
در جهانی که بشتاب تغییر می یابد تمسک به آراء نسل گذشته سخت خطرناک است.
ترس ها خواه محسوس باشد یا نامحسوس ، کینه می آورد. زیرا خائف و بیمناک را در انتظار می دارد که از ناحیه کسانی که از آنان می ترسد آسیب و آزاری بدو برسد.
قاعده عمده در کشمکش با بچه این است که: تسلیم نشوید لکن تنبیه هم نکنید.
هدف تعلیم از نظر دانش آموز باید یک قسمت این باشد که حس کنجکاوی او را راضی کند و یک قسمت هم مهارت مورد احتیاج خود را باو ببخشد بطوری که بتواند خودش حس کنجکاوی خود را راضی و خشنود سازد.
دقت منطقی عادةً دیرتر به دست می آید و نباید آن را بر اطفال کوچک فرض و واجب ساخت.
نباید از یک معلم توقع داشت که ساعات طولانی را بکار تعلیم بگذراند. بلکه باید برای بحث و تحقیق وقت کافی داشته باشد ، اما باید از او متوقع بود که این اوقات فراغت را عاقلانه بکار برد.
چنداصل در طراحی سوالات امتحانی
ایجاد انگیزه در دانش آموزان چه تاثیری روی یادگیری و رفتار آنها دارد؟
یک ,راضی ,، ,بچه ,تعلیم ,قسمت ,یک قسمت ,خود را ,حس کنجکاوی ,باید برای ,را راضی
درباره این سایت